본문 바로가기

노래

Winterplay - I Need To Be In Love 가사 번역 해석

I Need To Be In Love

- Winterplay


The hardest thing I've ever done
내가 한 가장 어려운 일은
is keep believing
계속 믿는 거죠
There's someone in this
이 미친 세상에
crazy world for me
나를 위한 사람이 있다는 걸


The way that people come and go
짧은 삶들 속에서
through temporary lives
사람들이 오고 가는 방식
My chance could come and
내 기회는 올지도 모르고
I might never know
아마 난 절대 못 알아챌지 몰라요

I used to say no promises
난 말하곤 했죠, 약속은 하지 말자
let's keep it simple
그냥 단순하게 하자고
But freedom only helps you say goodbye
하지만 자유는 작별할 때만 도움이 돼요

It took a while for me to learn
배우는 데 시간이 좀 걸렸죠
that nothing comes for free
모든 것은 대가를 치러야 한단 걸
The price I paid is
내가 치른 대가는
high enough for me
내 생각엔 충분히 많아요

I know I need to be in love
난 알아요, 내가 사랑해야 한단 걸
I know I've wasted way too much time
난 알아요, 내가 시간을 너무 낭비해왔단 걸
I know I ask perfection
난 알아요, 내가 엄청 불완전한 세상에서
of a quite imperfect world
완전함을 바라고 있다는 걸
And fool enough to think
그리고 내가 그걸 찾게 될 거라
That's what I'll find
생각할 만큼 멍청하다는 것도

I know I need to be in love
난 알아요, 내가 사랑해야 한단 걸
I know I want to be in love
난 알아요, 내가 사랑하고 싶단 걸
I know I need to be in love
난 알아요, 내가 사랑해야 한단 걸
I know I want to be in love
난 알아요, 내가 사랑하고 싶단 걸


So here I am with pockets
그래서 난 여기 있죠
full of good intentions
좋은 의도들로 주머니를 채운채로
But none of them will
하지만 저들 중 누구도
comfort me tonight
오늘 밤 날 편안하게 해주진 못하겠죠


I'm wide awake at 4 am
새벽 4시에 깨어있어요
without a friend in near sight
친구는 한명도 보이지 않죠
I'm hanging on a hope that
한 조각 희망만 붙들고 있어요
I'm all right
난 괜찮다고


I know I need to be in love
난 알아요, 내가 사랑해야 한단 걸
I know I've wasted way too much time
난 알아요, 내가 시간을 너무 낭비해왔단 걸
I know I ask perfection
난 알아요, 내가 엄청 불완전한 세상에서
of a quite imperfect world
완전함을 바라고 있다는 걸
And fool enough to think
그리고 내가 그걸 찾게 될 거라
That's what I'll find
생각할 만큼 멍청하다는 것도


I know I need to be in love
난 알아요, 내가 사랑해야 한단 걸
I know I've wasted way too much time
난 알아요, 내가 시간을 너무 낭비해왔단 걸
I know I ask perfection
난 알아요, 내가 엄청 불완전한 세상에서
of a quite imperfect world
완전함을 바라고 있다는 걸
And fool enough to think
그리고 내가 그걸 찾게 될 거라
That's what I'll find
생각할 만큼 멍청하다는 것도


I know I need to be in love
난 알아요, 내가 사랑해야 한단 걸
I know I want to be in love
난 알아요, 내가 사랑하고 싶단 걸
I know I need to be in love
난 알아요, 내가 사랑해야 한단 걸
I know I want to be in love
난 알아요, 내가 사랑하고 싶단 걸